Dijous 20 Juny, 2019

Web oficial del Moviment Independent de Lloret

La C-32 captaria la meitat del trànsit de Lloret

Photo Credit To Quim Puig

L’estudi encarregat per l’Ajuntament de Lloret de Mar a l’empresa Mcrit sobre el trànsit al corredor Blanes-Lloret conclou que el perllongament de la
C-32 de Blanes a Lloret de Mar tindria un volum potencial de 8.700 vehicles al dia el mes de març, mentre que a l’agost aquesta xifra pujaria a 20.500. Les dades es basen en enquestes fetes a conductors i anàlisi de dades de trànsit, que estimen en un 56% durant l’agost el percentatge d’usuaris que deixarien d’utilitzar la GI-682 per anar a la C-32.

La captació dels nous vehicles potencials a la nova via permetria, segons es destaca a l’estudi, reduir el trànsit entre Lloret i Blanes. En un dia laborable del mes de març la reducció de vehicles seria de 7.400, mentre que a l’agost la reducció seria encara més destacada (18.000 cotxes menys). Els encarregats de presentar l’estudi van ser els enginyers Andreu Esquius (director adjunt d’Mcrit) i Frederic Lloveras.

20.342 vehicles al dia

Entre les conclusions més destacades, els enginyers estimen que la major part dels vehicles que captaria la C-32 serien els que farien desplaçaments entre Lloret i el Maresme o Barcelona, i a l’estiu, també un volum important de vehicles provinents de Tossa que ara ha de travessar Lloret per accedir a la GI-682. Globalment, s’arribarien a captar, segons Mcrit, 20.342 vehicles per dia de mitjana. L’estudi ha comparat també els possibles beneficis del nou tram de la C-32 respecte de la possibilitat de desdoblar la GI-682, i conclou que la millor opció per a l’usuari és el desdoblament, ja que el temps de viatge entre l’enllaç de la C-32/GI-600 i l’entrada a Lloret seria de 10,5 minuts en hora punta, contra els 20,1 minuts que es pot tardar actualment de mitjana. Per contra, amb el desdoblament de la GI-682 el temps de viatge s’escurça només fins als 17,8 minuts.

Millor allargar la C-32

L’alcalde, Jaume Dulsat, va afirmar després de la presentació que el que més preocupa al govern és “la mobilitat del territori”, i va considerar que queda demostrat que el desdoblament de la GI-682 no arreglaria els problemes de trànsit. També es va refermar en la necessitat de la consulta popular, com es va aprovar per ple a l’abril, però no va concretar cap data.

Blanes aprova fer una consulta sobre la nova via

L’Ajuntament de Blanes va aprovar ahir en el ple demanar una moratòria del projecte de construcció del perllongament de la C-32, que estava previst començar el gener del 2016, gràcies al suport de tots els grups de l’oposició (ICV-EUiA, ERC, Batega, Ciutadans, PP i CUP), i l’abstenció de l’equip de govern del PSC i CiU. La proposta la va defensar des del públic Jordi Gaitán, de l’associació Pinya de Rosa. El portaveu del PP, Salvador Tordera, va considerar que el perllongament de la C-32 desvia l’atenció del que realment necessita el territori, que són les vies de circumval·lació “que hauria de fer la Generalitat”. També va considerar que els ciutadans acabarien pagant Abertis (que es la que faria l’obra, de 71 milions) si no li surten els números, punt en què va coincidir plenament el regidor de C’s, Sergio Atalaya. Víctor Catalán (ICV-EUiA) va demanar que el tema no es dilati, i va demanar al conseller de Territori, Santi Vila, que rectifiqui, després que va dir fa poc que el projecte es farà. “Si és sobiranista, segur que estarà a favor del dret de decidir de Blanes i Lloret”, va considerar.

Post source : http://www.elpuntavui.cat/politica/article/17-politica/910100-la-c-32-captaria-la-meitat-del-transit-de-lloret.html

Related posts